Kilenc és tizedik hét között. Egyre többet és többet tanulnak. Más és más környezetben is lehet gyakorolni velük. A biztos pont én vagyok és a mindenhol fellelhető ismerős szagok.
A két testvér , hasonlóan, de nem egyformán reagál az új környezetre, új szituációra. Figyelmük még rövid ideig tartható fent , kell a folyamatos megerősítés. Megerősítés = dicséret, jutalomfalat.
Ez koncentrációt, figyelmet kíván az ember részéről, neki kell kialakítani, hogy a kutya figyelmes és koncentrált legyen! A pici gyakorlatok , mind mind a tanulás része. Nem az ül, meg a fekszik, nem is a "kiképzés" része a legfontosabb ebben a korban. Sokkal inkább a közös "munka", a közös tevékenység, tanulás, figyelem, koncentráció.
Szoros kötődés kialakítása, hiszen a kölyök, akar az embernek megfelelni, de ezt kutya módra teszi. Ő nem gondolatolvasó, nem emberi ésszel gondolkozik, nem tudja, hogy mi mit szeretnénk. Meg kell értetni vele, mi az ami jó, mi az ami helyes viselkedés! A nekünk tetsző viselkedést meg kell erősíteni ! Jutalmazni, dicsérni !
A nekünk nem tetsző viselkedést figyelmen kívül hagyni! Ilyen fiatal korban ne a tiltásra, büntetésre koncentráljunk! Annak is meg van a szerepe és helye, de előbb "építeni" tanítani kell a kutyát, meg kell ismertetni az ember szabályaival. Sokan követik el azt a hibát, hogy csak a hibás viselkedésre reagálnak , folyamatosan tiltanak, a jót meg tudomásul veszik. Azt gondolják, hogy a kutya tudja mi a "jó" és mi a "rossz" viselkedés.
Ez koncentrációt, figyelmet kíván az ember részéről, neki kell kialakítani, hogy a kutya figyelmes és koncentrált legyen! A pici gyakorlatok , mind mind a tanulás része. Nem az ül, meg a fekszik, nem is a "kiképzés" része a legfontosabb ebben a korban. Sokkal inkább a közös "munka", a közös tevékenység, tanulás, figyelem, koncentráció.
Szoros kötődés kialakítása, hiszen a kölyök, akar az embernek megfelelni, de ezt kutya módra teszi. Ő nem gondolatolvasó, nem emberi ésszel gondolkozik, nem tudja, hogy mi mit szeretnénk. Meg kell értetni vele, mi az ami jó, mi az ami helyes viselkedés! A nekünk tetsző viselkedést meg kell erősíteni ! Jutalmazni, dicsérni !
A nekünk nem tetsző viselkedést figyelmen kívül hagyni! Ilyen fiatal korban ne a tiltásra, büntetésre koncentráljunk! Annak is meg van a szerepe és helye, de előbb "építeni" tanítani kell a kutyát, meg kell ismertetni az ember szabályaival. Sokan követik el azt a hibát, hogy csak a hibás viselkedésre reagálnak , folyamatosan tiltanak, a jót meg tudomásul veszik. Azt gondolják, hogy a kutya tudja mi a "jó" és mi a "rossz" viselkedés.
Nem tudja !
Bár értelmes, gondolkozó, érzelemmel bíró lény, de nem emberi értelemmel, érzelemmel bír, ő egy kutya! Most még kölyök kutya ! Nevelésre, tanításra, támaszra szorul.
Ne egy elképzelt ideál kép szerint formáljuk, tanítsuk, de korának és képességeinek megfelelően!
A vizsga, a formagyakorlatok lehet az iránytű. Megmutatja nekünk, milyen feladatokban mérettethetjük meg a felnőtt kutyát, szakemberek előtt.
Aki sportolni, vizsgázni munka kutyázni szeretne csak akkor lesz eredményes, ha tisztában van a követelményekkel és a kiképzési technikákkal. A világ nagyon előttünk jár.
Ám a hétköznapi életben is kell a vonalasság, pontos és gyors végrehajtása feladatoknak! Azért tanítjuk koncentrálni, hogy a figyelmét egyre hosszabb és hosszabb ideig magunkon tudjuk tartani! Ez a ránk való figyelem teszi lehetővé, hogy bárhol, bármilyen elvonó inger mellett, a mi irányításunk alatt maradjon a kutya.
Aki sportolni, vizsgázni munka kutyázni szeretne csak akkor lesz eredményes, ha tisztában van a követelményekkel és a kiképzési technikákkal. A világ nagyon előttünk jár.
Ám a hétköznapi életben is kell a vonalasság, pontos és gyors végrehajtása feladatoknak! Azért tanítjuk koncentrálni, hogy a figyelmét egyre hosszabb és hosszabb ideig magunkon tudjuk tartani! Ez a ránk való figyelem teszi lehetővé, hogy bárhol, bármilyen elvonó inger mellett, a mi irányításunk alatt maradjon a kutya.