19/12/22

Ráhangolódás a kutyára



Ráhangolódás a kutyára. HOSSZÚ HÓNAPOK, folyamatos tanulás következik minden új ebbel, hiszen a kutya fejlődésével más-más szakaszok, problémák, megoldandó feladatok lépnek be az életünkbe. 
Reménytelennek tűnő helyzetek, lassú haladás érzése van az embernek, amikor kölyök kutyát nevel. Olyan jó lenne, ha a kutya mindent tudna, csak öröm lenne minden együtt töltött idő.
Ezzel szemben, nem lehet vödörrel önteni a tudományt, a kiskutya fejébe, bármennyire is szeretnénk. Irreálisan magas követelményeket állítani, nem érdemes, hiszen a kölyök szervezetének fel kell épülnie, elég érettnek kell lennie fejben, agyilag, hogy nagyobb terhelést elbírjon! Egyetemre se iratunk be egy csecsemőt. 
Csalóka a látszat, hogy az értelmes kutya mindent megért, hamar ismétel, másol dolgokat. A kiskutyák új tulajdonosait rendre figyelmeztetni kell, hogy vegyék komolyan az alapok lerakását, ne csak elvárásokat fogalmazzanak meg a kutya felé. 

Nincs varázs trükk, ami elvégzi helyettünk a kutya nevelését. Ám lehet úgy csinálni, hogy pihentető, de hasznos tevékenység legyen mindkettőnk számára, minden tanulás, minden esemény! Nekem célom volt, úgy kihozni a kutyából a maximumot, hogy nekem is, neki is öröm legyen. Természetesen, nem happy, meg örömteli minden, van bosszúság, rosszul elsülő dolgok, hibák, rossz döntések, bosszantó események. Lerendeztem, átgondoltam, tanultam belőle, aztán annyi. Igyekeztem nem rágódni a dolgokon. Egészen jól sikerült.  A tudatosság, a rutin türelmesebbé tesz.